7 vragen om 2020 lekker scherp mee te beginnen

De klant 'gewoon goed helpen' is zo lekker makkelijk gezegd, maar blijkt nog niet zo makkelijk gedaan. Anders zouden wij allemaal overal en altijd steengoed geholpen worden, toch?

De grote vraag is natuurlijk, hoe zorg je ervoor dat alle mensen die klantcontact hebben binnen een organisatie het gewoon altijd goed doen?

Daarom 7 vragen om 2020 lekker scherp mee te beginnen:

    1. Weten jullie hoeveel % van de leerstof mensen binnen een uur vergeten? En binnen een dag? En weet je toevallig ook hoeveel % mensen effectief onthouden van een training?
    2. Weet je toevallig ook hoe vaak iets herhaald moet worden, zodat deze kennis niet langer een eenmalig betreed "geitenpaadje",  maar een heuse snelweg in ons brein is geworden? Hoe vaak worden de belangrijkste kennis en vaardigheden na een training bij jullie herhaald?    
    3. Op welke manieren worden jullie deelnemers geinspireerd en gemotiveerd om het geleerde actief en bewust te blijven toepassen, om te blijven dóen? Elke dag een beetje beter.
    4. Is het echt duidelijk (lees: glashelder) wat precies het gewenste gedrag is? Of, zoals wij graag zeggen, klantgericht, gastvrij, oprecht? Ja maar, HOE DAN?
    5. Zijn de kritische beroepssituaties bekend? Zijn er concrete afspraken gemaakt hoe jullie teams júist op deze momenten kunnen en moeten zorgen voor de gewenste klantbeleving?
    6. In hoeverre dragen jullie huidige trainingen écht (meetbaar) bij aan de commerciële en strategische doelstellingen van jullie organisatie? Wat is de ROI van jullie trainingen?
    7. En de laatste, misschien wel belangrijkste, vraag; Hóe worden trainingen opgevolgd, herhaald en geborgd binnen jullie organisatie? Hebben jullie een opleidingsplan?

    Heb je op een (of meerdere) van bovenstaande vragen een 'nee', of een twijfelachtig antwoord moeten geven? Zou je liever elke vraag met een volmondig JA willen kunnen beantwoorden? Dan maken we je heel blij met onze volgende nieuwsbrief! Kun of wil je niet wachten? Bel of mail ons gerust vandaag al :-)