​Aandacht maakt alles mooier!​

Lekker bezig of gemiste kansen?


Blog Robert Peters - (leestijd: 2 min)

Vorige week overleed mijn telefoon geheel onverwachts. Met mijn pinpas in mijn handen rende ik een bekende electronicazaak in Amsterdam-West in. Klaar om de nieuwste Samsung A5 af te rekenen. Na wat zoeken en niks vinden ging ik het maar even vragen.

De verkoopmedewerkster bij de balie was heel erg druk met naar haar scherm kijken. Even oogcontact? Een kleine blijk dat ze me gezien had? Een klein beetje liefde en aandacht? Niets van dat alles. Er moet iets heel fascinerends op dat scherm (Netflix?) hebben gestaan, want ze keek niet op of om. Al haar collega’s waren ook heel druk. Die dozen moeten immers uitgepakt worden en daarnaast moest er hoognodig werkoverleg gevoerd worden (over het aanstaande weekend). Dat waren hun voornaamste bezigheden. Ik en andere potentiële klanten werden niet gezien, niet begroet, laat staan geholpen.

Een kleine 20 minuten later stond ik buiten zonder nieuwe telefoon. Ze hadden hem niet in de juiste kleur, bestellen was moeilijk, een ander filiaal in de buurt bellen kon niet. De filiaalmanager vertelde mij dit met zijn handen in zijn zakken. Dat ik nog steeds niet geholpen was, interesseerde hem helemaal niks en dat is zo ontzettend jammer!

Klanten blij maken is eigenlijk zó makkelijk. Had mij een klein beetje aandacht gegeven met een simpele hartelijke begroeting, had misschien even meegedacht en een klein beetje moeite gedaan en misschien hadden we zelfs even samen kunnen lachen? Dan had ik misschien nog steeds geen nieuwe telefoon gehad, maar wel een goed gevoel bij deze winkel. Juist daar kun je als bedrijf zo makkelijk het verschil mee maken! Want waar zou ik dan de volgende keer mijn pinpas met plezier gebruiken?

Een bedrijf als IKEA zegt; aandacht maakt alles mooier. Die overtuiging deel ik volledig. Helaas doen nog zo weinig bedrijven er écht wat mee. Vind jij een beetje aandacht ook belangrijk? Willen jullie wél het verschil maken in jullie klantcontacten en klantenservice? Neem eens contact met me op! Ik denk en help graag mee om dat kleine beetje aandacht wél onder de aandacht te brengen!

Robert Peters
Sales support en projectmanager 
E: robert@shopology.nl
T: 023-2210221