Chantal is eigenaresse van Shopology. Naast het geven van inspiratiesessies, workshops en trainingen geeft ze graag haar mening over trends, ontwikkelingen en gebeurtenissen binnen het vakgebied.    

Stop met verkopen (teaser)

Ben jij benieuwd waarom je moet stoppen met verkopen?

Lees meer

De Perfecte Begroeting (teaser)

Benieuwd hoe je jouw gasten een flinke dosis gelukshormonen kunt geven?

Lees meer

Maken robots medewerkers overbodig?

Het is 2020. Welke nu nog onvoorstelbare revolutionaire veranderingen staan ons het komende decennium te wachten? Er is een schreeuwend tekort aan (goede) mensen in de hospitality. Hoe 'normaal' is menselijk contact nog in de retail, horeca, foodservice of klantenservice over 10, 5 of zelfs over 3 jaar?

Lees meer

3 gouden tips voor magische confetti-momentjes

Weet jij al wat "CONFETTI-MOMENTJES" zijn? Het resultaat: weer een fan erbij en de medewerker krijgt (nog) meer plezier in haar werk. Waarom zouden we per dag niet voor zoveel mogelijk CONFETTI-MOMENTJES zorgen? Bekijk de voorbeelden en de 3 G's om voor zoveel mogelijk confetti-momentjes te zorgen. Veel plezier!

Lees meer

JA, MAAR HOE DAN?

Onze klanten zijn ons waardevolste bezit! Onze mensen maken het verschil. Zij zorgen voor een optimale klantbeleving, hogere bestedingen en voor trouwe klanten, fans! In nagenoeg elk gesprek dat wij voeren, maar ook elk artikel of interview wat we lezen komt dit naar voren. Ik, en wij, zijn allemaal inmiddels bijna 24/7 “klant”. En met al die mooie (merk)beloftes, missie en visies van bedrijven en merken, zou je toch verwachten dat wij ons inmiddels overal gewaardeerd voelen? Dat we bijna overal en altijd geweldige, excellente! service ervaren?

Lees meer

Focus op het juiste moment

Focus jij je op het juiste moment? Klanten zijn best simpele wezens. Net als gewone mensen vergeten ze van alles en onthouden ze eigenlijk maar 3 momenten van hun 'klantreis'

Lees meer

Het hart van je klanten winnen

Wie wil er nu nog elke dag vechten voor een eenmalige klant? Het kost heel veel tijd, geld en energie om steeds maar weer klanten te verleiden tot een 'deal'. Hoe makkelijk en leuk is het als mensen gewoon klant blijven?

Lees meer

Waarom mango's een groot verschil maken

Lees meer

De gevolgen van een kleine aanpassing in de mindset

​Het 'vlindereffect' is een metafoor om chaotische fenomenen te omschrijven (zoals het weer of het leven in het algemeen). Een ogenschijnlijk kleine gebeurtenis kan enorme gevolgen hebben.

Lees meer

Heb je goud in handen?

Hopelijk heb je mogen genieten van een heerlijke zomer! Dit eerste blog na de zomervakantie gaat over over het belang van medewerkers én hoe zij het verschil kunnen maken voor je organisatie. Heb jij goud in handen?

Lees meer

Artikel uit CustomerFirst - BRAINFIRST #17 – KLANTEN VOOR DE KEUZE STELLEN

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Chantal Riedeman, trainer/eigenaar Shopology.

Lees meer

Van afstand naar verbinding!

In een serie van meerdere blogs geven wij je tips, informatie en inspireren wij je om succesvollere klantcontacten te realiseren. Het leidraad is het 5 stappen model van Shopology. Eerder schreven we over het belang van de juiste mindset, de overtuiging van een verkoper. Deze week gaat het over de gevaren. Reageren kan per mail via: info@shopology.nl.

Lees meer

Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar

Voor Retailtrends hielpen we mee aan het artikel: Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar. In samenwerking met Jorine de Soet, Ernest Schaapman, Fiorienne Westenberg en Hans van Tellingen

Lees meer

Kunnen we het koopproces beïnvloeden?

Als je de aandacht van je potentiële klanten wil krijgen en vasthouden, moet je ze dáár raken waar ze wel gevoelig zijn. In dit artikel lees je meer over het klantenbrein en hoe wij als mensen beslissingen nemen.

Lees meer