Zó zorg je wel voor trouwe, loyale klanten.

Is zijn bloemenkraam zoveel leuker? Zijn de medewerkers hier veel aardiger? Leven zijn bloemen langer? Geuren de rozen misschien net iets meer? Waarom is het dat ik op de grote markt in Haarlem kijk en ik zie twee bloemenkramen staan? Bij de ene is het echter heel druk en bij de andere bloemenkraam staat er niemand.

Lees meer

Kassa 47, alleen voor lieve mensen

Wat een heerlijke winkel dit, en wat een super leuke storytelling in de winkel. De gezusters Grene reizen heel de wereld rond om inspiratie op te doen en de mooiste spulletjes te vinden. Dit verkopen ze in de schattigste winkeltjes en vertellen ze bij vele producten een leuk verhaaltje.

Lees meer

Ludieke korting werkt wél

"if they come for the price, they will leave for the price", ik geloof eigenlijk niet zo in ludieke kortingen, maar deze retailer wist mij wel te ver-leiden om hier toch even over na te denken. Wat een humoristische draai aan het korting geven.

Lees meer

Nieuwe producten in de spotlight

Wisten jullie dat het woord 'nieuw' mensen sneller verleid om impuls aankopen te doen? Jullie, als retailers weten als geen ander hoe jullie assortiment eruit ziet EN wat er nieuw binnenkomt. Presenteer dit gelijk, dit zorgt voor meer aankopen! Maak gebruik van het menselijke brein en ver-leid.

Lees meer

Handige bedrijfskleding

Herkenbaarheid voor de klant is belangrijk. Als personeel heb je deze functie uit te dragen. Als de klant namelijk wat wil vragen dan moet die genoodzaakt zijn het personeel in één keer te zien, het personeel heeft dan de kans om van die zoekende klant een blije klant te maken. Vaak zorgen bedrijven voor herkenbaarheid met een consistent terugkerend kenmerkend item, net zoals deze twee retailers.

Lees meer

Een onweerstaanbare entree in Hillegom

Sinds kort ben ik verhuist naar Hillegom, aangekomen bij de lokale supermarkt wordt ik verrast door de onweerstaanbare entree. Ik heb afgelopen jaren veel gehamerd hierop! En wat leuk dat ik dan dit tegenkom! Dit maakt mij enorm gelukkig en blij. Bovendien heb ik hier natuurlijk ook weer net wat meer uitgegeven en werd ik ver-leid om meer aankopen te doen.

Lees meer

Een kleine 'guilty pleasure'

Wat een ver-leidelijke winkel was dit, niet alleen ver-leidelijk maar ook héél verrassend! Alcohol bij binnenkomst en groente en fruit achterin, dit zie je normaal niet in een supermarkt. En een chocolade bar! Benieuwd hoe die eruit zag?

Lees meer