Het hart van je klanten winnen

Win het vertrouwen

Wie wil er nu nog elke dag vechten voor een eenmalige klant? Het kost toch heel veel tijd, geld en energie om steeds maar weer klanten te verleiden tot die ene 'deal'? Hoe makkelijk en leuk is het als mensen gewoon klant blijven? Als zij jullie gewoon vertrouwen? Als je elkaar steeds beter leert kennen? Je de klant daardoor steeds nóg beter en sneller van dienst kunt zijn? En als je jullie klanten zó blij maakt, dat ze het niet kunnen laten om op feestjes en partijtjes gratis en enthousiast reclame voor jullie TOP-service, jullie TOP-team en bovenal voor jullie mooie bedrijf of merk te maken??

De meeste medewerkers hebben alleen helaas helemaal niet de juiste mindset om het hart van klanten te kúnnen winnen. Wij geloven dat het hart van je klanten winnen begint met het hebben van de juiste mindset. Een echte klanten-blij-maker is oprecht klantgericht en ziet de succesvolle transactie als een logisch gevolg, niet als doel. En dat is een wezenlijk verschil.

Als ik een € 1 had gekregen voor élke keer dat iemand tegen mij zei (van directeur, eigenaar tot klantadviseur), kijk Chantal, volgens mij begrijp je het niet helemaal... Ons dóel is meer verkopen. En die klant is het middel om óns doel te kunnen bereiken.....stilte....

Als klanten al hun (koop)beslissingen op gevoel nemen en het belangrijkste "gevoel" is vertrouwen, is het toch van wezenlijk belang dat de klant de verkoper vertrouwt? Wie vertrouwt er nu iemand die vooral bezig is met zichzelf en zijn eigenbelang? Iemand die jou en jouw behoeftes en problemen gebruikt om zijn eigen doel te bereiken? Er zijn vele relaties en vriendschappen gestrand voor minder...

Een klanten-blij-maker is niet bezig met verkopen (want, eigenbelang!), maar is gefocust op het heel graag willen helpen van de klant. Maar hoe kom je überhaupt in een goed en persoonlijk gesprek? Welke vragen stel je? Hoe win je het vertrouwen van de klant? En bovenal, hoe kun je een perfect en hyper-persoonlijk advies op maat geven?


Stop met verkopen, begin met helpen kopen.


Volgens ons wint de ultieme klanten-blij-maker het hart van zijn of haar klanten dankzij deze 3 onweerstaanbare eigenschappen;



Mensen maken het verschil

Van klant naar fan.


Kies je moment.

Ken je de klantreis van IKEA? Bekijk de customer journey hier. Het gaat er niet om of het goed of fout is, het gaat er om dat je als bedrijf dus bewust kunt kiezen op welke momenten in de klantreis (en wat ons betreft bij voorkeur in het klantcontact) kunt kiezen wánneer je wilt "pieken" en waar je in wilt excelleren. Focus maakt het verschil. Een duidelijke focus helpt je mensen om het verschil te kunnen maken voor hun klanten, maar first things first. De basics; het begin en het einde. Niet sexy, wel snel punten scoren.