HET SHOPOLOGY 5-STAPPEN MODEL

De 5 stappen naar een raving fan!

Het is ons werk om de klantervaring iedere dag een beetje beter te maken

Jeff Bezos, Amazon

DE 5 STAPPEN NAAR EEN RAVING FAN

Om van klanten FANS te maken, werken wij met het Shopology 5 stappen model. Als de medewerker tijdens het klantcontact en verkoopgesprek deze 5 stappen volgt, zorgt hij voor weer een hele blije klant en FAN. Deze 5 stappen trainen wij in onze trainingsprogramma's (LINK).


STAP 1KLANTGERICHTE MINDSETHoe onderscheidend is jullie bedrijf en service echt? Wat zijn de ontwikkelingen in de markt? Hoe ziet de klant jou? In hoeverre ervaart de klant gastvrijheid en klantgerichtheid?  Ben je in staat om kritisch in de spiegel te kijken en actief op zoek te gaan naar "de onderkant van de ijsberg"?
STAP 2EEN GOEDE EERSTE INDRUK MAKEN / GASTVRIJ WELKOMDe 2e stap is gericht op het geven van een warm welkom aan elke klant, het maken van een leuke eerste indruk en technieken om snel in een goed gesprek te kunnen komen met klanten.
STAP 3DE GUNFACTOR KRIJGEN/ DE KLIK MET ELK TYPE KLANTDe 3e stap gaat over observeren en het herkennen en erkennen van de verschillende communicatiestijlen van mensen. Als je in staat bent om snel rapport (de klik) met elk type klant te maken, win je snel het vertrouwen van elke klant. Als je het contact ook nog leuk maakt, heb je het vertrouwen en de de gunfactor snel gewonnen.
STAP 4HELPEN KIEZEN = HELPEN KOPENDe meeste verkopers onderschatten hoe moeilijk mensen het vinden om te kiezen. We zijn allemaal bang om de verkeerde keuze te maken. Het is daarom letterlijk van groot belang om keuzestress te voorkomen. Belangrijke thema's in deze fase zijn het inleven in de klant, de kunst van het vragen stellen, de kunst van het luisteren (LSD) en de kunst van het verleiden. Helpen kiezen = helpen kopen.
STAP 5OVERTREF DE VERWACHTING; EEN FAN PER DAGDe klant is inmiddels goed geholpen. Nu willen we zijn of haar verwachtingen overtreffen. Met welke producten en/of diensten kun je de klant nog blijer maken en nog meer ontzorgen? En, op welke manier(en) kun je de klant verrassen en de dag van de klant nog leuker maken? Zorg voor een confetti-momentje! En weer een fan erbij!


Inspiratiesessies

In 30 min. tot 1,5 uur inspireren we jullie gasten om het verschil te blijven maken in hun klantcontacten en verkoopgesprekken. Zorg voor een CONFETTI-moment of voor de gunfactor van elke klant. Nemen jullie liever een kijkje in dat mysterieuze brein of ben je benieuwd naar de P van Klantgerichtheid? Bekijk onze inspiratiesessies of neem voor een programma op maat contact met ons op.

Trainingsprogramma's

Shopology biedt 3 verschillende trainingsprogramma's aan. Tijdens deze mooie reizen trainen wij de teams hoe zij elke dag hét verschil kunnen maken voor de klanten van jullie mooie bedrijf. Al onze programma's zijn gebaseerd op ons 5 stappen model waarmee je van elke klant een FAN maakt.

Benieuwd naar het programma van onze Citytrip, Ontdekkingsreis of Wereldreis? Klik op onderstaande button. 

Shopology FANcademy Workshops

Wij laten deelnemers zélf ervaren hoe makkelijk zij het verschil kunnen maken in hun klantcontacten. Het is toch heel fijn om te ontdekken dat gesprekken makkelijker, leuker en dus veel succesvoller kunnen worden? Tijdens de workshops ver-leiden wij onze deelnemers om door de ogen van de (toekomstige) klant te kijken. 

Bekijk het ruime aanbod en lees meer over de verschillende onderwerpen!