Artikel uit CustomerFirst - BRAINFIRST #17 – KLANTEN VOOR DE KEUZE STELLEN

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Chantal Riedeman, trainer/eigenaar Shopology.

Lees meer
KIEM! Leerplatform Tuinbranche Nederland

KIEM! Hét opleidingsplatform van Tuinbranche Nederland

Lees meer
Afwijkende succesformule Kruidvat

Kruidvat, een afwijkende succesformule

Dit artikel is geplaatst op 25 januari 2019 door RTL Nieuws. Maar liefst 956 vestigingen heeft Kruidvat momenteel in Nederland en daarmee is het de onbetwiste nummer één van Nederland. Waarom gaan wij toch zo graag naar de drogisterij toe? Chantal Riedeman en andere retaildeskundigen geven tekst en uitleg.

Lees meer

Een succesvolle start van het Cityhost programma voor de stad Hilversum

Lees meer

Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar

Voor Retailtrends hielpen we mee aan het artikel: Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar. In samenwerking met Jorine de Soet, Ernest Schaapman, Fiorienne Westenberg en Hans van Tellingen

Lees meer

Groninger Retail Academy: grote drukte bij eerste bijeenkomst

Op 19 april 2017 was de topsportlounge in het Martiniplaza uitverkocht, met maar liefst 85 gasten. Hierna was het woord aan Chantal Riedeman en zij kwam erin met de vraag 'hoe vaak voel jij je als klant nou daadwerkelijk écht goed geholpen?' Uit onderzoek bleek dat...

Lees meer

Is Amsterdam groot genoeg voor meerdere luxewarenhuizen?

De bijenkorf krijgt er een concurrent bij. Aan het Rokin in Amsterdam wordt er een luxewarenhuis Haussmann geopent. De directeur van Haussmann Amsterdam wil luxuezer dan luxeues worden, dit gaat gebeuren door exclusieve service en een mooie merkenmix. Chantal geeft aan dat dit onderscheid ook gemaakt kan worden door de inrichting.

Lees meer

Het nieuwe winkelen; kijken, kijken en kopen

Kopen is het nieuwe winkelen. In deze experencie store laten meiden laten zich optutten en hun haar invlechten voordat ze op de foto worden gezet door de huisfotograaf. Vlak achter de studio is een heuze minibisocoop. Op de begaande grond staren groepjes kinderen naar de iPads op de leestafel. Pa en ma laten zich ondertussen inspireren door de stylisten over de nieuwste kinderkleding.

Lees meer

Shoppen terwijl je op de bus wacht

"Nu hoef je da leuke jurkje niet meer te onthouden of zelf op te gaan zoeken, maar kun je meteen kijken of het nog beschikbaar is en gelijk bestellen." Benieuwd waar Chantal het over heeft? Lees snel verder

Lees meer

Het draait allemaal om persoonlijke aandacht voor de klant

Op woensdag 10 juni vond het tweejaarlijkse VBW-congres plaats bij FloraHolland in Naaldwijk. Het congres stond in het teken van 'Het nieuwe ondernemen'. De bijna vierhonderd aanwezige bloemisten, groothandelaren, kwekers en andere belanghebbenden lieten zich door veel sprekers informeren en inspireren.

Lees meer