Een succesvolle start van het Cityhost programma voor de stad Hilversum

Lees meer

Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar

Voor Retailtrends hielpen we mee aan het artikel: Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar. In samenwerking met Jorine de Soet, Ernest Schaapman, Fiorienne Westenberg en Hans van Tellingen

Lees meer

Groninger Retail Academy: grote drukte bij eerste bijeenkomst

Op 19 april 2017 was de topsportlounge in het Martiniplaza uitverkocht, met maar liefst 85 gasten. Hierna was het woord aan Chantal Riedeman en zij kwam erin met de vraag 'hoe vaak voel jij je als klant nou daadwerkelijk écht goed geholpen?' Uit onderzoek bleek dat...

Lees meer

Is Amsterdam groot genoeg voor meerdere luxewarenhuizen?

De bijenkorf krijgt er een concurrent bij. Aan het Rokin in Amsterdam wordt er een luxewarenhuis Haussmann geopent. De directeur van Haussmann Amsterdam wil luxuezer dan luxeues worden, dit gaat gebeuren door exclusieve service en een mooie merkenmix. Chantal geeft aan dat dit onderscheid ook gemaakt kan worden door de inrichting.

Lees meer

Het nieuwe winkelen; kijken, kijken en kopen

Kopen is het nieuwe winkelen. In deze experencie store laten meiden laten zich optutten en hun haar invlechten voordat ze op de foto worden gezet door de huisfotograaf. Vlak achter de studio is een heuze minibisocoop. Op de begaande grond staren groepjes kinderen naar de iPads op de leestafel. Pa en ma laten zich ondertussen inspireren door de stylisten over de nieuwste kinderkleding.

Lees meer

Shoppen terwijl je op de bus wacht

"Nu hoef je da leuke jurkje niet meer te onthouden of zelf op te gaan zoeken, maar kun je meteen kijken of het nog beschikbaar is en gelijk bestellen." Benieuwd waar Chantal het over heeft? Lees snel verder

Lees meer

Het draait allemaal om persoonlijke aandacht voor de klant

Op woensdag 10 juni vond het tweejaarlijkse VBW-congres plaats bij FloraHolland in Naaldwijk. Het congres stond in het teken van 'Het nieuwe ondernemen'. De bijna vierhonderd aanwezige bloemisten, groothandelaren, kwekers en andere belanghebbenden lieten zich door veel sprekers informeren en inspireren.

Lees meer

Congres VBW: 'het draait allemaal om persoonlijke aandacht van de klant'

Op woensdag 10 juni vond het tweejaarlijkse VBW-congres plaats bij FloraHolland in Naaldwijk. Het congres stond in het teken van ‘Het Nieuwe Ondernemen’. De bijna 400 aanwezige bloemisten, groothandelaren, kwekers en andere belanghebbenden lieten zich door topsprekers informeren en inspireren.

Lees meer

Hema kan nog veel beter

De nieuwe topman van HEMA Tjeerd Jegen heeft zijn leven lang in het buitenland gewoond. Het is dus zeker een uitdaging als hij terugkeert naar Nederland. Chantal Riedeman hoopt echter dat hij niet van de HEMA een nieuwe V&D gaat maken, Nederlanders houden immers van HEMA! Daar worden klanten blij.

Lees meer

De kunst van het ver-leiden

De deelnemers aan het trainingsproject van Shimano en Tweewieler werden door Chantal Riedeman begeleidt naar de ontdekkingstocht hoe de klant te ver-leiden. Aansluitend was het thema van de dag Product en Promotie. Chantal weet als geen ander hoe je klanten kunt ver-leiden tot (meer) aankopen wat resulteert een hogere conversie.

Lees meer