Meer omzet en nog meer blije klanten?

Ver-leid ons onbewuste

LEESTIP! Waarom dit boek? 

Nagenoeg elk bedrijf, elke winkel en elke verkoper probeert zijn klant te ver-leiden met argumenten. Met feiten. Met productkennis. Ze proberen de ratio te verleiden. Er is echter een klein 'probleempje' met deze strategie. En dat probleempje is dat jouw klanten hun koopbeslissingen helemaal niet met hun rationele brein nemen. Het rationele brein is namelijk zó langzaam dat ons 'gevoel', ons onbewuste, de beslissing allang heeft genomen. Simpelweg omdat hij veel sneller is. Het is dus heel belangrijk om te begrijpen hóe het onbewuste van jouw (potentiële) klanten werkt.

Het slimme onbewuste is één van mijn favoriete boeken omdat het bomvol interessante eye-openers zit. Het is bovendien ontzettend leuk en leesbaar geschreven. Wat mij betreft echt een must-read voor iedereen die "iets" met klanten doet.

Laat je verrassen door ons slimme onbewuste!

Alvast veel leesplezier

PRAKTISCH: Zó ver-leid je ons onbewuste...

Het onbewuste van jouw huidige én toekomstige klant neemt zijn/ haar beslissingen razendsnel. Letterlijk. Én het onbewuste neemt de weg van de minste weerstand. In principe altijd.

Je maakt je bezoeker en potentiële klant kooplustig met een super-inspirerende productpresentatie, een mooie aanbieding of een goed verkoopgesprek. De dopamine raast door ons lichaam.

Een heel goed begin.

Maar dan komt het aller-aller-allerbelangrijkste. Hetgeen heel veel winkels en verkopers vergeten. Om de opgewekte kooplust te kúnnen verzilveren in omzet, is het cruciaal om te zorgen voor koopgemak.

Elke hindernis in het koopproces, maakt de kans dat jouw potentiële klant daadwerkelijk tot kopen overgaat, steeds kleiner en kleiner en kleiner... Oftewel, de kans dat je 'converteert' wordt steeds kleiner.

Online noemen ze dat conversie-optimalisatie. In de fysieke winkel is hier nog onvoldoende aandacht voor. Nog heel veel gemiste kansen vinden wij!

Optimaliseer je conversie en verhoog je omzet: maak (méér) kopen héél makkelijk. Daar wordt iedereen blij van :-)