STOP met klantvriendelijk zijn

Zorg voor nog meer omzet en voor nog meer blije- trouwe- klanten danzij echte klantgerichtheid

Onze trainers gebruiken het filmpje van Herman Finkers regelmatig in hun Superrr Sales Trainingen. Ze vragen dan altijd wie er vindt dat deze 'klant' goed geholpen is? De meeste mensen vinden van wél. Herman Finkers / deze V&D medewerker heeft de 'klant' immers naar de Bijenkorf gestuurd? De foto stuurt je ook door naar het filmpje! Alvast veel kijk plezier!


Wij zeggen niks.... Nouja, misschien een klein tipje van de sluier dan... Klantvriendelijke verkopers 'doen hun best' en zijn vriendelijk. Ze bedoelen het absoluut goed! Klantgerichte verkopers kennen het verschil tussen een bezoeker en een klant. En daarom tonen zij échte interesse. Dáárom stellen zij graag vragen. Zij hebben informatie nodig om ervoor te kunnen zorgen dat de bezoeker (meer) wíl kopen.

Wat vind jij? Vind jij dat deze 'verkoper' deze klant (bezoeker) écht goed geholpen heeft? En belangrijker nog, stellen jouw verkopers écht (voldoende) vragen? Verkopen is namelijk een vak!