WELKOM. KLEINE DINGEN MAKEN EEN GROOT VERSCHIL.

Altijd gastvrij en klantgericht

De meeste verkooptrainingen zijn gericht op het realiseren van een eenmalige succesvolle transactie en trainen weinig tot geen technieken om te zorgen dat het klantcontact en verkoopgesprek een klantrelatie wordt. Wij trainen onze deelnemers in allebei. De training 'Gastvrij Verkopen' combineert de eerste twee stappen van ons 5-stappenmodel. Onderstaand vind je kort de inhoud per stap. 

STAP 1. KLANTGERICHTE MINDSET: We beginnen met zorgen dat de deelnemers op de juiste, klantgerichte, manier 'in de wedstrijd' staan. Zijn ze al áltijd klantgericht? Ook op piekmomenten? Wat kan wél? We dagen ze uit om altijd pro-actief te zijn en het initiatief te nemen. Alleen dan kun je de klant toegevoegde waarde bieden. Welke mindset hebben ze? Stappen ze makkelijk uit hun comfortzone? Of doen ze liever wat ze altijd gedaan hebben? Durf 'fouten' te maken. Elke dag een beetje beter!

STAP 2. GASTVRIJHEID: We duiken in de magie van gastvrijheid. Hoe gastvrij zijn jullie teams echt? En belangrijker nog, ervaart elke gast ook altijd een warm welkom? Of hebben ze misschien last van een klein beetje gastvrijheidsarrogantie? Hoe kunnen ze er wél voor zorgen dat ze altijd gastvrij zijn? Dat élke gast zich bij jullie welkom en gezien voelt? Dat iedereen, altijd een goede eerste indruk maakt? We trainen hen in technieken om makkelijk met élke gast in gesprek te kunnen komen en om altijd enthousiast en gastvrij te blijven, ook na 'afwijzing'. Altijd gastvrij.


"De training was leuk en uitdagend. We zijn dankbaar voor onze nieuwe Pippi-mindset en geven nu, bewust, elke gast een warm welkom. We komen veel makkelijker in gesprek. Ook met 'gesloten' klanten. We zijn heel erg blij met het programma!"


Inhoud trainingsprogramma 'Gastvrij Verkopen'

We trainen de deelnemers in slechts 5 minuten per dag, gedurende 6 maanden. We combineren (minimaal) één fysieke workshop met 30 ondersteunende online modules. Zo zorgen we dat onze deelnemers de klant altijd op één zetten.

De thema's die we onder andere in deze training behandelen zijn:

  • Een kijkje in het brein van de klant (neuromarketing & psychologie)
  • Waarom je moet stoppen met verkopen
  • Het verschil tussen klantvriendelijk en klantgericht
  • Actief vs passief verkopen
  • Fixth vs. growth mindset
  • Comfortzone
  • Hoe je gastvrij kan begroeten 
  • 3 ingrediënten van gastvrijheid
  • In contact komen met elke klant
  • En nog heel veel meer!

Het gaat er niet om wat je weet.
Het gaat er om wat je doet met wat je weet.


Workshops 'Gastvrij Verkopen'

Tijdens de workshops is er genoeg ruimte om vragen te beantwoorden en (lastige) praktijksituaties te bespreken. We zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Bovenal gaan we op een leuke en interactieve manier met elkaar aan de slag.

  • Stellingen toegevoegde waarde; Scoor je boven verwachting? (m.b.v. Service Excellence Piramide/ NPS)
  • Oefening: Klantvriendelijk vs klantgericht
  • Brainstorm: (open) vragen stellen
  • Oefening: Comfortzone & Pippi-mindset
  • Oefening: Altijd gastvrij
  • Oefening: Een goede 1e indruk maken
  • Oefening: Dé openingszin
  • Oefening: Het verschil maken; hoe, wat, wanneer?
  • Actiepunten + afspraken

Liever alleen de training Klant op één (Stap 1) volgen?


Voor wie 

De training ‘Gastvrij Verkopen’ is geschikt voor iedereen die op dagelijkse basis (commercieel) gast- of klantcontact heeft. Zij hebben dagelijks de kans om het verschil te maken, met als logisch gevolg hogere conversie, hogere bestedingen, meer fans en meer werkplezier!

De investering 

Vanaf € 309 per persoon, inclusief 6 maanden online toegang, 30 e-learnings, 2 fysieke workshop en gebruik van de memotrainer. Nog geen € 52 per persoon per maand gedurende 6 maanden.

Inclusief:

  • 15 licenties (uitgaande van 15 deelnemers per groep) 
  • 6 maanden blended training
  • 5 minuten training per dag (online)
  • 2 fysieke workshops van 3,5 uur op locatie
  • 30 online modules; deze bestaan onder andere uit leuke leervideo's, testjes, oefeningen,
    praktijkopdrachten, discussies, praktische tips en inspiratie.
  • Online begeleiding + feedback door de trainer
  • 6 maanden online toegang (kan indien gewenst verlengd worden)
  • GRATIS BIJ VERLENGING: MEMO-TRAINER (borging)

Exclusief

  • Btw, reis- en parkeerkosten, huur techniek e.d.

Heb je interesse of wil je meer weten over deze training of onze aanpak?
Neem contact met ons op, vinden we leuk.

Bekijk gratis onze demo

Wil je graag een demo ervaren hoe de Shopology training werkt? Bekijk dan via deze link onze gratis demo! Wil je meer weten over onze aanpak, e-learning, blended learning of een uitgebreidere uitleg over de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op!

Trainingen

Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina met het volledige trainingsaanbod.