Word (nog) succesvoller dankzij cross selling!

Met één klant 600.000 euro omzet!

Vreselijk zijn ze! Die opdringerige standaardzinnen om nog even wat extra's te verkopen. "Heeft u onze aanbieding gezien?" "Heeft u ook interesse in onze actie?" Bij een reisverzekering "hoort" een annuleringsverzekering en bij een broek "hoort" een riem. En dat rolletje mentos bij je kop koffie kennen we inmiddels ook wel. Is de klant er echt mee geholpen of is het alleen maar een strategie om die klant "voller" te maken. Brrrr!!

Steeds meer bedrijven willen trouwe en loyale klanten. Pushen op een niet noodzakelijke of zelfs slechte combinatie-verkoop kan zeer effectief zijn om je omzet op korte termijn snel te verhogen, het zorgt echter niet voor blije en loyale klanten. Het is namelijk maar al te duidelijk wiens belang dit bedrijf voorop heeft; en ik geef je een hint, het is overduidelijk níet het belang van de klant.

Wij vinden dat ongelooflijk jammer. Cross-selling (of bijverkoop) is zoveel meer dan dat. Het is de ultieme strategie om echte toegevoegde waarde te leveren aan je klanten. Het is de beste manier om te laten zien dat hem/ haar echt goed helpen jouw belangrijkste doel is. Het resultaat is een hoge klanttevredenheid en meer omzet.

Op de juiste manier cross sellen is écht meedenken met je klant, op basis van goede vragen stellen concluderen waar de behoeftes liggen en je klant optimaal bedienen!

Onderstaand voorbeeld komt uit het programma "Komt een man bij de dokter". Een klant komt binnen voor een product van nog geen euro, maar vertrekt met een order van 600,000 euro! Klant heel blij, bedrijf heel blij. Zo kan het dus ook ;-)



Benieuwd hoe je jullie klanten meer toegevoegde waarde kunnen bieden?
Weten wat het perfecte moment is voor cross selling?
Horen wat de beste vragen zijn?

Kortom, wil je zorgen dat jullie teams goed kunnen meedenken en relevante totaaloplossingen bieden?
En worden jullie blij als de klant zo goed geholpen is, dat hij nu graag meer besteed én graag snel weer terugkomt?

Volgende week start Nan met de workshop Cross Selling bij ons op kantoor in Haarlem.
Meer weten? Klik dan op onderstaande button. 

Workshop 4. Cross Selling als service


P.S. Ben je al ingeschreven voor onze nieuwsbrief? Zo niet, schrijf je dan even in voor de leukste nieuwsbrief via deze link.