Houd voor altijd de rookie mindset vast!

Nan introduceert zijn workshop de kunst van het vragen stellen, dinsdag 22 mei en woensdag 23 mei zullen deze voor het eerst worden gegeven!

Lees meer

“Blijf niet kwaad weg maar kom boos terug!”

Nan blogt over de training van 15 en 16 mei!

Lees meer

Lachen, gieren… ZAKKEN VULLEN….!

Nan vraagt zich af! Wie is gastvrijer: retail of horeca?

Lees meer

​Aandacht maakt alles mooier!​

Robert deelt zijn eigen ervaring en geeft zijn mening over een teleurstellend winkelbezoek

Lees meer

YES! Een nieuwe start en een nieuwe website!

Voor deze ene keer zorgen we misschien niet direct voor inspiratie. We willen je heel graag kennis laten maken met Shopology 2.0. We willen je vertellen waarom we een nieuwe start maken en we willen onze nieuwe website laten zien. We wensen je heel veel kijk- en leesplezier!

Lees meer

Verkopen is een vak. De 12 grootste afknappers

Klanten zijn gewoon heel lastig. Het maakt helemaal niet uit wat "we" zeggen, het is toch nooit goed... Dat is ook heus een beetje waar, maar daar hebben we helaas weinig invloed op. We hebben wel invloed op de communicatie van de sales professionals die het klantcontact tot een succes mogen brengen.

Lees meer

De leukste baan ter wereld

De één maakt mensen blij dankzij hun onweerstaanbare nieuwe collectie, de andere met behulp van gipsplaten, boormachines en kwasten, weer de ander met behulp van mooi meubilair, verzorgingsproducten of lekker eten en drinken.

Lees meer

Meer omzet en nog meer blije klanten?

Nagenoeg elk bedrijf, elke winkel en elke verkoper probeert zijn klant te ver-leiden met argumenten. Met feiten. Met productkennis. Ze proberen de ratio te verleiden. Er is echter een klein 'probleempje' met deze strategie. En dat probleempje is dat jouw klanten hun koopbeslissingen helemaal niet met hun rationele brein nemen.

Lees meer

STOP met klantvriendelijk zijn

Dit filmpje wordt veel door onze trainers gebruikt, we vragen altijd na het kijken van dit filmpje of ze vonden dat de klant goed geholpen werd. Na het kijken van dit filmpje is de klant eigenlijk ook goed geholpen, "een tevreden klant verlaat het pand van V&D". Hij verlaat het pand? En hij is tevreden? Dat is goed... toch?

Lees meer

Nooit meer tevreden klanten!

Wist je dat volwassen mensen minder lachen op een dag dan kinderen? Wist je als je lacht dat je dan meer besteed en guller wordt voor het bedrijf? Lachen creëert als het ware een soort 'gunfactor' waardoor je als klant bij het ene bedrijf meer geld uitgeeft. Dan blijft nu nog de hamvraag: hoe zorg je ervoor dat klanten lachen?

Lees meer