Hoe gastvrij zijn jullie echt?

Vorige week had ik een afspraak bij een absolute topondernemer. Niet alleen een leuke en inspirerende man, ook iemand met een heel groot hart voor zijn mensen en klanten. Hij is zeer succesvol met zijn meeste locaties, maar er blijven ook een aantal locaties achter. Twee korte ‘quick scans’ later was het mij duidelijk. Glashelder zelfs. Ook zijn medewerkers hadden het hart op de goede plek. Zij wilden hun klanten heel graag helpen, maar hadden...

Lees meer

Maken robots medewerkers overbodig?

Het is 2020. Welke nu nog onvoorstelbare revolutionaire veranderingen staan ons het komende decennium te wachten? Er is een schreeuwend tekort aan (goede) mensen in de hospitality. Hoe 'normaal' is menselijk contact nog in de retail, horeca, foodservice of klantenservice over 10, 5 of zelfs over 3 jaar?

Lees meer

Workshop de Magie van Confetti-momentjes

Lees meer

Een stage door de ogen van stagiaire Anne Marie

Anne Marie heeft stage gelopen bij Shopology en deelt haar ervaringen in dit blog.

Lees meer

3 gouden tips voor magische confetti-momentjes

Weet jij al wat "CONFETTI-MOMENTJES" zijn? Het resultaat: weer een fan erbij en de medewerker krijgt (nog) meer plezier in haar werk. Waarom zouden we per dag niet voor zoveel mogelijk CONFETTI-MOMENTJES zorgen? Bekijk de voorbeelden en de 3 G's om voor zoveel mogelijk confetti-momentjes te zorgen. Veel plezier!

Lees meer

Jaarcongres ondernemersfonds Utrecht

Op 6 november 2019 sprak Chantal Riedeman op het Jaarcongres van het Ondernemersfonds Utrecht in het Spoorwegmuseum. Het werd een leuke, interessante en interactieve workshop. Ter inspiratie deelden we welke wijken in Utrecht het gevoel van gastvrijheid succesvol hebben verhoogd. Benieuwd?

Lees meer

JA, MAAR HOE DAN?

Onze klanten zijn ons waardevolste bezit! Onze mensen maken het verschil. Zij zorgen voor een optimale klantbeleving, hogere bestedingen en voor trouwe klanten, fans! In nagenoeg elk gesprek dat wij voeren, maar ook elk artikel of interview wat we lezen komt dit naar voren. Ik, en wij, zijn allemaal inmiddels bijna 24/7 “klant”. En met al die mooie (merk)beloftes, missie en visies van bedrijven en merken, zou je toch verwachten dat wij ons inmiddels overal gewaardeerd voelen? Dat we bijna overal en altijd geweldige, excellente! service ervaren?

Lees meer

Het hart van je klanten winnen

Wie wil er nu nog elke dag vechten voor een eenmalige klant? Het kost heel veel tijd, geld en energie om steeds maar weer klanten te verleiden tot een 'deal'. Hoe makkelijk en leuk is het als mensen gewoon klant blijven?

Lees meer

Heb je goud in handen?

Hopelijk heb je mogen genieten van een heerlijke zomer! Dit eerste blog na de zomervakantie gaat over over het belang van medewerkers én hoe zij het verschil kunnen maken voor je organisatie. Heb jij goud in handen?

Lees meer

Introductie module gastvrij verkopen

Bekijk hier de introductie van module 1, gastvrij verkopen voor de Shopology trainingen op het Kiem Platform.

Lees meer