Chantal te gast bij BNR (Zakendoen met...)

Op 19 april 2017 was Chantal te gast bij BNR voor een item over klantgerichtheid. Klik op 'lees meer' voor de link naar het item.

Lees meer

Chantal bij EditieNl

​Op vrijdag 25 november was het weer Black Friday in Amerika. Maar tegenwoordig ook in Nederland. Wat vindt Chantal als shopoloog van deze ontwikkeling? Klik op 'lees meer' voor de link naar het artikel (het item met het interview staat onderaan).

Lees meer

RTL Z - Van Liempt Live: Black Friday in Nederland?

Gewonden, gevechten en chaos op Black Friday. De beruchte Amerikaanse shop dag waar een veldslag wordt geleverd voor de beste koopjes. Wat is de aantrekkingskracht van deze mega-uitverkoop? En slaat Black Friday ook over naar Nederland? Nederlanders houden van korting en koopjes. Zo hebben we het Prijzencircus, de hamsterweken en dit jaar voor het laatst de legendarische drie dwaze dagen.

Lees meer

World Fashion Today Live - Chantal Riedeman

Merken springen vandaag de dag nergens in uit. Ze proberen mensen niet voor het hoofd te stoten en daardoor verliezen ze toegevoegde waarde voor de klant. Ondernemers en retailers vinden het moeilijk om keuzes te maken. Dit is niet bevorderlijk voor de beleving van klanten. Hoe kunnen vandaag de dag ondernemers wel waarde bieden voor de klant?

Lees meer

VARA: Vrijheid, gelijkheid, broederschap

Deze winkel weet precies hoe de klant van nu, maar ook de toekomst leeft. Deze retailer heeft onderzoek gedaan naar wat de behoeftes zijn van deze klant en hoe zij, of hij beweegt in een klein oppervlak. Wat fijn dat de retailer zelf al met een oplossing komt! Hierdoor neemt de retailer keuzestress weg en maak je blije klanten.

Lees meer

Brandpunt: Kijken is kopen

Chantal Riedeman geeft aan dat je onbewust verleid wordt om aankopen te doen. De winkelformules die besproken zijn in deze video weten dit heel goed te doen. Zelfs als jij denkt, ook na het kijken van dit filmpje, "nee, ik maak bewuste keuzes". Is die gedachte ooit onbewust tot stand gekomen. Gek hè? Kijk om te zien waarom ons brein 7 seconden eerder weet dan wij zelf of we iets gaan kopen of niet!

Lees meer